Музикален канал Класика

Classic

Класик – нещо трайно, стойностно, с вечна красота. Може да бъде прилагателно или съществително.

Идеята е да съберем спечелилите признанието на ценителите образци от няколко музикални жанра в класическата музика – симфонична, оперна, оперета, мюзикъл и джаз. Идеята е и да разширим територията, защото в последно време никой не „обработва“ само своята градина. Присъщото на човека любопитство подтиква музикантите да надникнат и в съседното поле, за да почерпят идеи, интонации, ритми.

Разбира се класическата музика ще бъде основата на стрийма Класика. Основата му ще съдържа ценни записи, запазени във фонотеката на БНР и най-важното – продуцирани от БНР. Години наред БНР бе единствената медия, която осъществяваше студийни и документални записи на всички големи и по-малки фестивали у нас. В Първо студио направиха първите си записи български музиканти, които след това станаха световни звезди. В България още от началото на 20 в. и до днес, само БНР може да си позволи да запише нова творба или изпълнител със симфоничен оркестър. Съхранените записи вече ще могат да бъдат чути в целия им блясък в интернет пространството. Като създател най-новият стрийм на Бинар ще разчитам на съвети и предложения. Рубриките, с които ще започна ще бъдат променяни и допълвани. Ето и началото: „Архивите на БНР“, „Фестивални записи“, „Юбилеи“, „Спонтанни инвенции“, „Най-новото“, „Оперисимо“, „Музиката на 20 и 21 век“.

Facebook коментари

Бинар коментари (24) :

  1. For all Latin script fans, copy it into Google translate (e.g ‘Google translate Bulgarian to English’ in your search line).

  2. Разнообразието е едно от най-хубавите каяества на хубавата нузика, от циганската и турската, през „сериозната“ и синфо-джазовата, дo Сечуанската опера, които някога, в 50-те, се „перформваха“ по нашите стари сцени на читалищата. Е, сега има друго в Плевен, оркестърче вегетирашо, читалищните сцени са само за спонсорирани бабешки фестивали на народни и „патриотични“ състави. Е, това са моите хубавици от училищните и други хорове и оперетите (Троянската даде Минко, в нашата пък примадона беше братовчедката на Катя и Диана). Тогавашното разнообразие сега тече през всички канали, та чак ни заливат гъмзи, бюстове с органосилициеви (а беше фантастика животът на базата на Si-органика вместо С – все 4-та валентност) блудкавини вътре, ръгане с лакти по високите етажи на властта и простотоя до шия. И ако не гледам Унител Класика, не съм на гости у приятел на „Медзо“ или „Брава“ (как пък М-тел не пуснат всичките за някой лев отгоре, още две петилетки ще им бъде абонатка жена ми, нищо че имам право след смъртта й да прекъсна договора), пускам си вас, БНР-каналите и програмите. Ами ето, и на този концерт с Любомир Романски (доктор, пишеше на афиша) и Марта бях – малко нагласена командировка в края на омразния соц. Направи ни направо ненормалници спрямо днес, ама това няма да трав дълго – биологично си заминаваме. Ето, Любчо, после Джеки, Чарли, Джони, аз, (е, то там ред няма, а те имат магии като Ицко за вечна младост). И като му дойде донякъде на човек в таз робска земя на Ботев и Левски (и днес също, Апостоле, прибери си по-добре тевтерчет, че вересиите ни са много), и в механата да отиде и вино да пие (е, аз добавям коняк в кафето), пак вашата музика да си пусне, може и наум, като придобиеш леко откачен вид. Хайде чао, както се казва. Дерзайте, аз юе ви слущам!

  3. Ехей, май че бях на този концерт в Залата! Емил и Дина често концертираха заедно в Плевен, както и най-добрите ни инструменталисти и певци, та като станахме студенти просто ахълтахме в Залата, както и по театри и кинолектории в БИАД. А СО БРТ в зала „Г. Кирков:! Петъците! Допреди да подпалят сградата там ставаха концерти!Не може ли пак? Мисля, че ние бяхме щастливо поколение – училите от 45 до 70 г. Водеха ни на кино, театър и концерт без пари или почти без, имахме чудесни стари и млади – ентусиазирани! учители, рапространяваха „Лит. фромт“, „Нар. култура:, билети за концерт (Сашо Владигеров – Рапсодията, Рихтер, Зак, Дьордь Гарай, Букурещкия Радиооркестър с Фаника Лука ла най (сега що му викат сиринкс и панова флейта, като пак влашки циганин покорява света с ная). Уж вечерен час, а се разминавам с директори и учители, и те си помъкнали децата в нарушение, поздравяваме се засмени. Приятелките си избирахме да ходят на концерти!Затова и сега в Залата сме си същите плюс м-ра на Културата на свободна практика, талисмана бай Георги Йорданов. Той даже не е и толкова побелял като нас. Нека да е музика!

  4. Какво да направя, за да мога да слушам пак? Натискам плей, но нищо не се случва вече няколко месеца

  5. Much better than UK’s Classic FM. Is your Classics stream available with English translation?

  6. Музикална ви програма е бедна. Много често (даже в рамките на един ден повтаряте едно и също изпълнение.

  7. How can I find out what music is playing ?

  8. Благодаря Ви господин Петров. Много скоро ще можете да слушате тези записи

  9. Чудесна програма! Браво и големи благодарности. И нека да звучат само български изпълнители и българска художествена музика, защото с чуждите напоследък се прекали.
    Много бих искал да чуя два записа – Болярката Вера Шелога на Римски Корсаков със Стефка Евстатиева и Моцарт и Салиери с Павел Герджиков и Аврам Андраеве. А също и записи на прекрасния тенор Тодор Костов от Варна.

  10. НЕКА ДА ЗВУЧАТ ПОВЕЧЕ БЪЛГАРСКИТЕ ПЕВЦИ, ОРКЕСТРИ, ТЕАТРИ. БНР БЕШЕ ДОБРО ДО 90-ТЕ ГОДИНИ, СЕГА НЕ Е ТАКА ДОБРО. КЛАСИКАТА Е МАЛКО, БЪЛГАРСКИТЕ ИЗПЪЛНИТЕЛИ, С ИЗКЛЮЧЕНИЕ НА ТЕЗИ ОТ ЧУЖБИНА, СА В НЕМИЛОСТ
    А ПРЕДИ ИМАШЕ ДОРИ СЕДМИЧНА РУБРИКА – ПЕЯТ ПЕВЦИ ОТ БЪЛГАРСКИТЕ ОПЕРНИ ТЕАТРИ ОТ СТРАНАТА / НЕ ОТ СТОЛИЦАТА/
    КОГА ЩЕ ЧУЕМ, НАПРИМЕР, ПРЕКРАСНАТА ВАЛЯ АЛЕКСАНДРОВА ИЛИ АВРАМ АНДРЕЕВ ОТ ПЛОВДИВ, АНА АНГЕЛОВА, ТОДОР БОНЕВ ИЛИ ВИОЛЕТА ШАХАНОВА ОТ РУСЕ, МИХАИЛ ЗИДАРОВ ИЛИ ТОДОР КОСТОВ ОТ ВАРНА, НИКОЛАЙ КУТИН ИЛИ ГЕОРГИ ЕНЕВ ОТ СТАРА ЗАГОРА? НОВА СА ПРЕКРАСНИ БЪЛГАРСКИ ПЕВЦИ, СТЪЛБОВЕ НА БЪЛГАРСКИТЕ МУЗИКАЛНИ ТЕАТРИ В СТРАНАТА!
    И НЕКА ПРОГРАМИТЕ ДА СА СТИЛНИ. КОГАТО СЛУШАМЕ ЕДИН АВТОР ИЛИ ШКОЛА ДА Е ЕДИН АВТОР ИЛИ ШКОЛА. ДА НЕ ЗАПОЧВАТ, НАПРИМЕР С ХЕНДЕЛ И ДА СВЪРШВАТ С ТЕОДОСИ СПАСОВ. НИКОЙ МЕЛОМАН И МУЗИКАНТ НЯМА ДА ХАРЕСА ПОДОБНО БЕЗСТИЛИЕ И ЕКЛЕКТИКА. НЕКА ВСИЧКО ДА СИ Е НА МЯСТОТО И ДА ИМА РЕД, СТИЛ, ДОБЪР ВКУС, КАКТО Е В ЕВРОПА.

    • Да наистина, нека да чуваме повече българските певци и музиканти по това хубаво ново българско радио. Чуждите ибез това звучат много и отвсякъде. Ако можех, аз бих направил българско радио само с български изпълнители, оркестри и оперни театри. Имаме богат фонд, а не звучи. Освен две три имена, които се повтарят постоянно, макар и да са големи, други почти не чуваме. И повече класика, романтика, барок. Наистина, Теодоси Спасов няма място в подобни концерти. Освен, че звучи грозно, и музиката му не се вързва от класиците.
      Радвам се, че Ви има, че сте го направили. Това е достойно за уважение! С голяма благодарност: Методи Захариев

  11. НЕКА ДА ЗВУЧАТ ПОВЕЧЕ БЪЛГАРСКИТЕ ПЕВЦИ,

  12. Да, абсолютно прав е анонимният ни слушател. В записа на „Аида“ на Пловдивската опера с диригент Борислав Иванов партията на Радамес изпълнява Емил Иванова. Коригирано е и на лентите.

  13. а тсзи Бойко в Аида не е ли случайно Емил Иванов Дръзко некомпетентни редактори

  14. Благодаря на всички за хубавите отзиви.Към господин Спиров – всичко е описано, но за жалост програмата, която зарежда кое да излиза и кое не не е точна. Мисля, че скоро всичко ще се оправи. Малко повече търпение.Специално за Боряна скоро ще има и „Франческа Да Римини“ и „Тоска“ с Кабаиванска.
    Для тебя Евгений – ожидай все болгарские оперы. Мне надо немножко времени.
    Muchas gracias Juan. No sé si Usted entiende lo que está escrito, pero la música no necesita traducción.

  15. Не винаги успявах да се закача на Бинара по технически и финансови (стара техника) причини. От вчера съм на него на компютъра на работа. Как ще ви деля с „Христо Ботев“, Унител Класика и неотваряните ми дискове, и събираните от тук и там изхвърлени и почти нови плочи, не знам.

  16. Доскоро не можех да се закача за Бинара, отскоро мога и у нас, и на работа. Видях ония дни Деня на Будилниците на „Хр. Ботев“. Ми сега как ще ви деля с тях, с „Унител Класика“, с неотваряните си дискове и със събираните от тук и там почти нови плочи „сериозна“ музика и купуваните и малко просвирвани мои плочи от Бах и Онегер до Шчедрин и Георги Минчев, Яначек и Голдън Гейт, барабар с фонокартичките от „Suprafon“ и гъвкавите „пластинки“ от съветско време? Нищо, нека да има, но да има и много „потребители“. Правя и предложение: „Порги и Бес“: а) Аз имам албум гедерейски плочи с Леона Мичел, Барбара Хендрикс, Лорин Маазел – страхотия, има текста на немски, слушаш на английски; б) не зная кое изпълнение пускаха по Хрушчово време в Студио „Музика“, но сме се виждали с много приятели там; в) има и едно страхотно изпълнение, аранжировка на Хоръс Силвър, чух го по Първа програма – нямаше хоризонти тогава, само Първа и Втора, зимата на 67-68 май беше, по чехословашките събития, Антонин Новотни подаваше оставка тъкмо, ако това е ориентир някакъв. Та ако може да намерите из Нашето Радио някой от тези записи и да го завъртите няколко пъти, сигурен съм, че много хора ще се радват. В момента тече „Симфонични танци“, 1995р СО БРТ, вероятно Васил Стефанов, ама кой от нашите композитори е, не пише. Свърши и почна Виктор Третяков с Меланхоличната. Това ми е ясно, много хора сме я слушали от едно време и с наши, и с чужди по Радиото и наяве. Затова правя и предложение: ако може, добавяйте към текущите данни повече сведения, и пак ако може, обявявайте в началото и след това какво се е трансмисало, респективно какво сме акусали. Май че не може така на такова стрийм-радио като Бинар, пък и иска повече персонал. Както и да е, аз благодаря на продуцентката и на техническите колеги (аз съм бил студент и дипломант на Асен Маринов, Иван Ганчев, Славчо Маляков, Иван Вълчев, Катето Маринова и други бащи и майки на нашето Родно Радио и на Балкантон). Е, а сега благодаря за Андре Превен, очевидно и свири и дирижира, колкото трябва, петербужците от САЩ. Само че понякога пишат и кой извива карнето в началото на Рапсодията в блус (а защо „синя“ – някой ако знае кой я е нарекъл у нас така, да съобщи). Е, от вас човек не може да върши работата! Обсебвате ми личното пространство просто! Давайте, дерзайте и продължавайте!

  17. Здравейте,
    Ако наистина бих могла да предложа нещо хубаво за слушане, то нека да бъде „Франческа де Римини“ в изпълнение на Райна Кабаиванска, а след това и „Тоска“, отново с нейното участие.
    Благодаря, защото е много приятно, когато човек Ви слуша …

  18. m

  19. Люблю болгарскую классическую музыку (Георгий Атанасов, Никола Атанасов). Не могли бы вы подробнее рассказать о первой болгарской опере Емануила Манолова «Сиромахкиня». Евгений. Новосибирск.fpo@ngs.ru

  20. La música búlgara es una novedad en mi país, Bolivia. Vivo en la ciudad de Potosí y soy oyente de Radio Bulgaria desde hace mucho tiempo. Tuve la ocasión de leer sus programas relacionados al diexismo, material para los oyentes muy valioso.
    Reciban un cordial saludo.

  21. На добър час! Подобен канал е истинско национално богатство.

  22. На добър час на канал Класика

  23. Една необходима музика за всеки културтрегер! Нека не забравяме откъде тръгва музиката, без класиката нямаше да има и Битълс от 60-те….Успех на канал Класика, разнообразните тематични рубрики са наслада за ценителите на красивото, вечното и нетленното…